5 דברים שכדאי לעשות כשמתחילים עבודה חדשה

כולם יודעים שההופעות הראשונות חשובות, אך פחות ברור ש"התרשמות הראשונית" לעבודה חדשה עשויה להימשך 60, 90 או אפילו 180 יום.

למה? בחברות גדולות זה יכול לקחת כל כך הרבה זמן רק לפגוש את כל השותפים העסקיים החשובים והלקוחות איתם תעבדו. כל חילוף, פגישה או דיון ראשוני תורם לרושם הראשוני שיש לאנשים מכם. בחברות קטנות יותר, שבהן מפגש עם כולם לוקח פחות זמן, עובדים חדשים נוטים להרגיש יותר מבוקרים ומוערכים. המונח "מתחת למיקרוסקופ" הופך למנטרה שלהם.

במהלך 90 הימים הראשונים לתפקידך החדש, אתה מבסס אמינות כדי שתוכל לעשות את העבודה שלך. כך אנשים שמבינים משתמשים באותה תקופה:

1. הם רואים בהתחלת עבודה חדשה כתרגיל במיתוג אישי.

אל תטעו, ישפטו אותך על פי האופן שבו אתה מופיע בעבודה. העבודה שלך היא המותג שלך – כמו ההתנהגות הכללית שלך, האמינות בהופעה לפגישות או בהשלמת פרויקטים בזמן ובאופן שבו אתה מתלבש.

חשוב עוד יותר, אך עדין יותר, הוא עד כמה אתה נפתח בפני עמיתיך החדשים. האם אתה נוהג בשיתוף פעולה, ומשמיט משוב יקר מכיוון שלא נעים לך לומר דבר שאינו משלים? האם אתה משתף יתר על המידה כדרך לנסות ליצור קשרים? כל הדברים האלה משלבים את האופן בו אתה נתפס בעיני עמיתייך החדשים.

אנשים שמבינים עובדים כדי להיות ידועים כאדם שמעניין וקל לדבר איתו, אך גם יכול לעבודה בצורה טובה.

2. הם רגועים ושלווים

מבזק חדשות: קיבלת את העבודה! מחקרים הוכיחו שחרדה מדבקת. התחלת עבודה חדשה זה מרגש עבורך, אבל זה פשוט עוד יום במשרד עבור כולם. היו רגועים ותשאפו להתאים את האנרגיה והקצב שלכם לסביבת המשרד, גם אם זה שונה משלכם. ברגע שאתה ידוע, אתה יכול ללכת בקצב שלך, אבל עד אז, אל תהיה האדם החרד יתר על המידה שכולם רוצים להימנע ממנו באופן אינטואיטיבי.

אנשים שמבינים נושמים עמוק כאשר הם מרגישים המומים ועושים רושם רגוע בעבודתם החדשה.

3. הם משתמשים בכלל 70/30

האם אתה מכיר את כלל 70/30? זה מצביע על כך שב- 70% מהמקרים תשאל שאלות ותשאל כיצד הדברים פועלים. ואז, בשאר 30% מהמקרים, שתף רקע על עצמך כדי שאנשים יכירו אותך ואיך אתה חושב. אם אתה משתלט על השיחה על ידי כך שאתה מדבר על עצמך יותר מדי, אנשים עשויים לראות בזה ביהירות, או לחלופין בניסיון של אדם שמנסה יותר מדי.

אנשים שמבינים לומדים לשאול שאלות חותכות (אך לא פולשניות) על הארגון. בדרך זו לראיונות ולדיונים שלך עם אנשים יהיה ערך עבורם וגם עבורכם.

4. הם עושים את שיעורי הבית שלהם

עד שהם מגיעים ביום הראשון לעבודה, אנשים שרוצים לצאת לדרך כבר עשו את המחקר המקדים כדי להבין את הקשר הגדול יותר של מה שעושה הארגון החדש שלהם, מדוע וכיצד הודיעו האירועים הקודמים על הנוהגים הנוכחיים. בין התקשרות לעבודה לתחילת עבודה חדשה, הם מוצאים מישהו בארגון – לרוב מנהל גיוס או עמית המדווח לאותו אדם – להחליף איתו כמה מיילים בכדי להתקדם.

על ידי הכנת שיעורי הבית מבעוד מועד, אנשים שמבינים מסוגלים לערב את עמיתיהם לעבודה בשיחות עמוקות וערכיות יותר מאשר רק "להתעדכן".

5. הם שמים לב לתרבות החברה

מהן ההנחות והאמונות המניעות את ההתנהגויות והמעשים של האנשים? באופן קולקטיבי, אלה מגדירים את תרבות הארגון. אתה לא יכול להזרים ולא לתמוך בזה עד שתקבל את זה. עבור מי ששקוע בה, התרבות הופכת למולדת, ובגלל זה, חלק מהאנשים שממצים אותה לא יכולים לספר לך על כך.

אנשים שמבינים לומדים על הסביבה לא לפי מה שאנשים אומרים שהם הולכים לעשות, או מה שהם אומרים שהם מעריכים, אלא על ידי צפייה במה שאנשים באמת עושים. כיצד מתייחסים ללקוחות? כיצד החברה מעסיקה את ליבם ומוחם של העובדים? האם מדיניות מיושמת ונאכפת באופן עקבי, ואם לא – מדוע לא?

התחלת משרה חדשה היא מעבר גדול. אתה לעולם לא תהיה בורה יותר לגבי איך להשתלב מאשר מתי שתתחיל; אך מצד שני, תוכלו לעשות רושם ראשוני מתמשך מההתחלה. עשו מה שאנשים שמבינים עושים ומצאו את האיזון. להיות עצמך, אבל להיות "פועל". תירגעו, אבל הקשיבו ושאלו שאלות נהדרות. לבסוף, להבין את התמונה הגדולה ולהשתמש במדיניות אשר החברה דוגלת בה.

*המאמר נכתב בלשון זכר, אך מיועד לגברים ונשים כאחד.

הצעות מאיתנו אליכם: