קורות חיים

כתיבה נכונה של קורות חיים

לכל משרה נשלחים מאות (לפעמים אלפי קורות חיים) אם שלך יבלטו יש לך יותר סיכוי.
אם למראיינים שממיינים את קורות החיים יהיה קל להבין על התאמתך למשרה הסיכוי שיזמינו אותך לריאיון ייגדל ולכן חשוב להקפיד על הכללים הבאים:

  • להדפיס את קורות החיים על נייר חלק (אפשר לבחור נייר מיוחד ושונה אך עדיין מכובד וייצוגי, על מנת ליצור בולטות)
  • אם הניסיון המקצועי שלך הוא בן פחות מעשר שנים חשוב שאורך המסמך יהיה דף אחד בלבד
  • ניסוח קורות החיים בצורה ברורה ותמציתית
  • כתיבה רהוטה וללא שגיאות כתיב (קראו ותקנו גם על מסך המחשב וגם על נייר מודפס ולאחר מכן תנו לאדם נוסף לקרוא ולתקן)
  • ארגון קורות החיים בצורה הגיונית ושיטתית (שיטה מקובלת היא ארגון בסדר כרונולוגי, מהתפקיד האחרון אחורה עד המשרה הראשונה)
  • חשוב שמבנה המסמך יהיה אחיד ולא ישתנה מפסקה לפסקה
  • השתמשו בכותרות והבלטות בצורה מושכלת בעיקר כדי להבליט מעבר מתקופה לתקופה או מסר חשוב במיוחד (יותר מידי יוצר בלגאן בעיניים)
  • אם יש לכם מסר חשוב כתבו אותו במקום עליון ובולט

קורות החיים צריכים לכלול את הפרטים הבאים:

  • מידע אישי (שם, תאריך לידה כתובת מגורים מספר טלפון נייד מייל מצב משפחתי וכו')
    משרות רלוונטיות שבהן עבדתם בעבר
  • משפט על מהות התפקיד
  • מספר משפטים שמציגים את הניסיון הידע והיכולות שהבאת לידי ביטוי או רכשת במהלך התפקיד שביצעת
  • בחלק מהמשרות יש יתרון להוסיף המלצות או כישורים אישיים

קורות החיים צריכים לשקף את מי שאתם. זכרו שצריך לעניין את הקורא, כדי שיהיה מעוניין לזמן אתכם לראיון, לכן קורות החיים צריכים להיות מאתגרים.